Vezetőképzés – FLIGBY

https://maltai.sharepoint.com/:w:/s/OKTATSRRF-3.1.1.-22-2022-0001-RE/EeErWY_QpBZEtr5WIStjwRcB24Dd2SDXIJ4m2z3dzS__Kw?e=wKVhnf

 

Mi az a FLIGBY?

 

2023 márciusában az ALEAS Hungary Kft-vel vállalkozási szerződést kötött a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Alapítvány vezetőfejlesztési szolgáltatások megvalósítására. A programba, mely egy online szimulációs vezetőfejlesztő játék elvégzését jelenti, az RRF-3.1.1.-22-2022-00001 Közösségorientált Pedagógia keretén belül megcélzott 100 köznevelési indikátor intézmény összesen 200 vezetőjét vonjuk be, 2025 májusáig. A FLIGBY által kínált újszerű lehetőségről a projektben terepen dolgozó folyamattanácsadók tájékoztatják a bevont oktatási intézményeket a Felzárkózó Településeken. A projektbe bevonandó köznevelési intézmények hatékony elérése kapcsán kiemelt szempont volt, hogy olyan vezetőfejlesztési program kerüljön megvalósításra, mely helyben is elvégezhető: a FLIGBY-ben történő részvétel online zajlik, így azon pedagógusok, intézményvezetők számára is elérhető lehetőséget jelent, akik kevésbé mobilisak.

 

 

A program három fő elemből áll:

 

  1. Nyitó plenáris alkalom

 

Egyórás online workshop keretében a résztvevők részletes ismertetést szereznek a program céljáról és módszertanáról, valamint a program során használandó Flow is Good Business (FLIGBY) c. szimuláció használatáról. A nyitó workshop témájáról 60 perces összefoglaló készült, mely a YouTube-on elérhető: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=bvpjrGeEe7Y

 

 

  1. FLIGBY szimulációs játék elvégzése

 

A „Közösségorientált pedagógia” projekt keretében az intézményeknek egyedülálló lehetősége nyílik bekapcsolódni egy nemzetközi innovációs díjjal kitüntetett online szimulációs játékba, melynek segítségével játszva fejleszthetők a vezetői készségek. A program Csíkszentmihályi Mihály világhírű magyar pszichológus Flow elméletén alapul, a részvétel a magyar köznevelés számára most először hozzáférhető. Az intézmény kiválaszt két, lehetőleg vezetői szerepet betöltő kollégát: intézményvezető és helyettesei, munkacsoportok vezetői, osztályfőnökök, vagy projekteket vezető kollégák is bekapcsolódhatnak a játékba. A két kolléga megadja e-mail-címét, amelyre beérkeznek a gyakorlat online játékos részéhez való kapcsolódás instrukciói. A résztvevő kollégák saját egyéni időbeosztásukban végig haladnak ezen az izgalmas vezetői önismereti utazáson, online szimulációs játék formájában. A kalandos, kreatív feladatok során egy kaliforniai borászati vállalkozás ügyvezetőjeként kell munkatársaikból csoportot építeni, nehézségeket megoldani, döntéseket hozni.

 

„A flow (áramlat) olyan pszichológiai jelenség, amely során az egyén belefeledkezik aktuális tevékenységébe, és így időlegesen kiesik a reális tér-idő érzékelés keretei közül. A flow élményét mind egyénileg, mind csoportosan meg lehet élni. Előfeltétele, hogy örömet és kihívást egyidejűleg okozó tevékenységet műveljen(ek).” A FLIGBY fejlesztőprogram célja, hogy megtanulják a vezetők, hogyan lehet a munkatársaikat flow állapotba hozni, és ez milyen hozzáadott értéket teremt a szervezetben/intézményben, mindezt egy egyszerűen kezelhető videójáték keretei között. A szimulációs játék elsősorban az élmény-alapú munkakultúra megteremtését helyezi fókuszba:

 

  •  az intézményt körülvevő/támogató érdekcsoportokkal való kölcsönös kapcsolatrendszer kialakítását,
  • a vezetői és szervezeti érdekérvényesítés asszertív (határozott, de békés) módszerének elsajátítását,
  • a csapattagok kreatív és aktív részvételre ösztönzését.

 

  1. Online coaching sorozat

 

A program a játék végén részletes, 29 vezetői készséget vizsgáló értékelést, jellemzést nyújt minden résztvevőnek. E vezetői profilokból erősségek, fejlesztendő területek megjelölése, alapos visszajelzés várható, bizalmas módon kezelve az információkat.

A szimulációs játék mentén előkerülő vezetői készségek továbbfejlesztése 4-6 fős, szakértő által koordinált csoportos coaching keretében zajlik. Itt történik a fejlesztési irány kijelölése, mely személyre szabott módon, többek között az alábbi eredmények eléréséhez szükséges készségek/képességek kialakítását/erősítését segíti:

  • a stratégiai és operatív (megvalósításért felelős) szinteken jelentkező változások hatékony menedzselése
  • az állandóan változó környezeti hatások rugalmas kezelése
  • az intézményi napi folyamatok szakszerű menedzselése
  • az intézményben a csoport- és egyéni motivációk egyensúlyának kialakítása
  • a vezetői kontroll minőségének javítása
  • az intézményi külső környezeti, értékteremtő kapcsolatok összehangolása, fenntartása.

 

Az online szimulációs gyakorlat egyéni szinten és haladási ütemben történik, akár 3-6 óra alatt teljesíthető, megszakítás után bármikor folytatható a három hét időintervallumban, összesen 180 napig hozzáférhető. A program sikeres és eredményes zárásaként a résztvevők magyar nyelvű elismerő oklevelet kapnak.

 

Intézményvezetők személyes tapasztalatai a FLIGBY vezetőfejlesztő játékról:

 

“Saját problémáinkat, nehézségeinket a Fligby játékkal párhuzamot vonva felismerhettük, azok megoldására kézzel fogható tanácsokat kaptunk a coaching alkalmon. A többi játékos, résztvevő pedagógus tapasztalataiból is tanulhattunk. “

 

“A játék erőssége mindenképpen a probléma megoldás útja, csak más oldalról megközelítve, ezért új perspektívát nyitott számomra.”

 

“Kötetlen fejlesztő hatású beszélgetésekben volt részem, nagyon élveztem az egymástól tanulás lehetőségét.”

 

“Problémákról, nehézségekről való tapasztalatcsere volt a játékot követő coaching alkalom, mely során gyakorlatban jól használható információkat, hasznos ismereteket kaptunk.”

 

“Egyedülálló élmény volt, mert játszva tanulhattam, teljesen beleéltem magamat, főleg, amikor kiderült utólag, hogy egy-egy kérdéses szituáció esetén jobb döntést is hozhattam volna. Pont ezért a coaching alkalmak során átbeszélt stratégiák is hasznomra váltak később a munkám során.”

 

( FOTÓK )

Scroll to Top
Megszakítás