Intézmények, cselekvési terv

RRF-3.1.1-22-2022-00001. Közösségorientált Pedagógia: Minőségi és eredményes oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítása a hátrányos helyzetű térségekben tanuló vagy onnan származó tanulók számára

A Felzárkózó Településeken élő gyerekek számára a korai iskolaelhagyás folyamatos és valós veszély. Az RRF Közösségorientált Pedagógia csapata a lemorzsolódás csökkentése és a továbbtanulás támogatása érdekében kifejezetten intézmény-gyerek-szülő egységben tervez. Terepi kollégáink jelenleg 100 oktatási intézménnyel és a Jelenlét Pontokkal állnak folyamatos kapcsolatban.
Intézmények, cselekvési terv, több ezer gyerek

A 100 oktatási intézményben a pedagógusokon keresztül közvetetten a gyerekeket is elérjük inkluzív iskolai programokkal. Hogy személyre szabott támogatást tudjunk nyújtani ezen a településeken, az oktatási diagnózisok alapján cselekvési terveket is készítettünk, melyek segítségével válaszokat keresünk és lehetőséget nyújtunk a települések oktatási, szociális problémáira, elakadásaira és erősségeikre.

A Felzárkózó Településeken dolgozó folyamattanácsadó kollégáink (FOTA-k) legfontosabb feladata, hogy a Fete településeken lévő oktatási intézményekkel legyenek folyamatos, aktív kapcsolatban. Heti rendszerességgel jelen vannak az összes régióban és az eddig elért intézmények életében, hogy:
– kapcsolatot tartanak az intézményekkel, a fenntartókkal, a Jelenlét Pontokkal és a központi szakmai csapattal, vezetőfejlesztési lehetőséget kínálnak az intézményvezetőknek, amely Csíkszentmihályi Mihály flow elméletét veszi alapul. A fejlesztés során online szimulációval és kiscsoportos coaching-gal segítenek a vezetőknek abban, hogyan mozdíthatják előre intézményük és munkatársaik hatékonyságát.


– kiterjesztett iskolai programokat tartanak a pedagógusoknak, úgy, mint óvoda-iskola átmenetet segítő foglalkozásokat, logopédiai előkészítést vagy élménypedagógiai módszertant, felelős állattartással kapcsolatos ismereteket, agressziókezelést vagy önismereti-pályaorientációt, hogy segítsék, támogassák az 1-8.évfolyamokban tanító pedagógusok munkáját.

A lemorzsolódást, hosszú távú iskolában maradást segítő pályaorientációs foglalkozásokat megtámogatva, a folyamattanácsadók közreműködésével 45 intézményben, 1010 fő 7-8. osztályos gyerek vett részt a PractiWork pályaorientációs mérésen. A 2,5 órás digitális mérés során a gyerekek kognitív, matematikai, olvasási és finommotorikus képességeit mérte a program a feladatokon keresztül, hogy a végén egy kielemzett eredmény segítségével többféle szakmai területet kínáljon nekik személyre szabva.

Fókuszban a pedagógus

Amikor azt mondjuk, minőségibb oktatást szeretnénk a Felzárkózó Településeken, akkor azt is mondjuk, hogy támogassuk ebben a pedagógusokat, hiszen hosszan ható pozitív változást a hátrányos helyzetű településeken is csak minőségi tanulással, az ahhoz nyújtott lehetőségekkel, feltételekkel tudunk elérni. A pedagógusok a gyerekekkel töltik a mindennapokat, nyomon tudják követni a fejlődésüket és hatással tudnak rájuk lenni, naprakésznek és felkészültnek kell lenniük, hogy a tanulókkal való munkájuk minősége is meghatványozódjon. Ezért módszertani ajánlásokkal, tudásátadással, fejlesztésekkel, ötletekkel, workshopokkal az oktatási intézményi élet egyik legfontosabb szereplőit, a pedagógusokat nem csak támogatjuk szakmailag és lelkileg, hanem tehermentesítjük is. Ha idővel a pedagógusok módszertani készleteibe beivódnak az általunk bevitt segédanyagok és szisztémák, akkor a jövőben projekttámogatásoktól függetlenül is fenntarthatók maradnak a fejlesztések, melyek előre lendítik a tanórai foglalkozásokat, az intézmények minőségi működését is.

A Támogatás Továbbadási Igazgatóság feladata

Az MMSZA alatt működő Támogatás Továbbadási Igazgatóság (Továbbiakban: TTI) biztosítja az öt felhívás pályázattechnikai megfelelőségét, illetve a pályázatok megvalósításának törvényességi szinten, az Irányító Hatóság és a Nemzeti Hatóság felé. A Támogatás Továbbadás Igazgatóság biztosítja a támogatás-továbbadás menedzselését és segíti a pályáztatások sikeres pénzügyi és menedzsmenti megvalósítását, az összefüggő teljeskörű koordinációt, többek között:

– EUPR kezelése (a pályázatkezelő rendszer intézményi felhasználóknak készült felülete)
– pályáztatás
– pályázat értékelés
– pályázat monitoring
– pályázatellenőrzés, elbírálás
– ügyfélszolgálati biztosítás

Scroll to Top
Megszakítás