Középiskolai Tanoda

Kamasztanoda modellprogram felhívás

oktatasrrf@maltai.hu

A felhívás célja olyan tanodamodellek kidolgozása, amelyek a felzárkózó településeken élők szükségleteire és igényeire reagálnak, megvalósítva ezzel a „Közösségorientált pedagógia” céljait és elveit. A Kamasztanoda modellprogram további célja, hogy megtalálja azokat a módszereket, ötleteket, a segítségnyújtás azon formáit, amelyek a Felzárkózó Településekről érkező kamasz fiatalok középiskolai eredményességének javulásához szükségesek. Ahhoz, hogy a felzárkózó településekről érkező gyerekek könnyebben vegyék az általános iskola és a középiskola közötti átmenetet, valamint a középiskola éveit, segítségre van szükségük. Ezeknek az adaptálható szolgáltatásoknak a megtalálását tudja finanszírozni a projekt a továbbadott támogatásból (mentorrendszer, pályaorientáció). Mindezt azért, hogy a korábbiaknál többen szerezhessenek középiskolai végzettséget és/vagy piacképes szakmát, csökkenjen a lemorzsolódás, valamint a tanulók érettségit adó középiskolai osztályaiba kerüljenek felvételre. Cél, hogy a jó gyakorlatokból módszertan is legyen.

 

Mit nyújt a felhívás?

  1. Vissza nem térítendő támogatást.
  2. A 7. vagy magasabb osztályba járó tanulók számára differenciált, teljesítményközpontú ösztöndíjrendszer működtetése.

3.A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület a projekt teljes időszaka alatt szakmai támogatást biztosít a felhívás sikeres megvalósításához, például szakmai workshopok, műhelymunkák, vezetőképzés által, oly módon, hogy a pályázók autonómiája nem sérül.

  1. A felhívás jelentős anyagi forrást biztosít a modellalkotáshoz, a módszertanalkotáshoz. A szakmai megvalósításhoz kapcsolódó eszközök beszerzése (pl. laptop, telefon) megengedett.
  2. Megvalósítható olyan, a szakmai fejlesztéshez kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés, amely nem jár az épület funkcióváltásával, jól lehatárolható más forrásokból származó beruházási költségektől, kizárólag a szakmai fejlesztési programokhoz illeszkedik.
  3. Iskolai, oktatási, fejlesztő és szabadidőhöz kapcsolódó bútorzatok eszközök beszerzése megvalósítható.

7.Szabadtéri, zárt, sport, művészeti, fejlesztő és játszó, valamint egyéb oktatási közösségi funkciók ellátására alkalmas, akár mobilizálható terek berendezése és létesítése megengedett.

  1. Immateriális javak beszerzése terén a beszerzett digitális eszközök használatához szükséges szoftverek beszerzése, a telepítés megszervezése, know-how-k és egyéb immateriális javak beszerzése megvalósítható.
  2. A „Beruházáshoz kapcsolódó költségek” mértéke nem haladhatja meg az igényelt támogatás 20%-át.
  3. Senki nem marad egyedül a megvalósítás során: a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Alapítvány és Egyesület által kiépített kapcsolati hálóra, a helyi Jelenlét Programokra is támaszkodhat a nyertes tanoda.

A sikeres pályázóktól azt várjuk, hogy:

  • Innovatív és működő modellek és módszertanok létrehozása a felhívás céljaihoz kapcsolódóan.
  • Elvárt ezen modellek kipróbálása, adaptálhatósága és továbbadása
  • Differenciált, teljesítményközpontú ösztöndíjrendszer kialakítása és működtetése a 7. évfolyamos, vagy magasabb osztályba járó tanuló számára.
  • Minden tanodai tanulónak életvitelszerűen a felzárkózó településen kell élnie.
  • A tanodával jogviszonyban lévők tanulók 70%-a megvalósulás alatt folyamatosan 7. osztályosok közül kerül ki, vagy középfokú nevelés-oktatásban jogviszonnyal rendelkező tanuló
  • A tanulókkal kapcsolatban lévők bevonása és aktív részvételük elérése a Tanodában.
  • A Tanodai munka szolgáltatásai gyermekközpontúak, személyre szabottak legyenek és a tanuló egyéni fejlesztési igényeire reagáljon.
  • A középfokú oktatási intézménybe a 8. évfolyamos tanulók 90%-ának felvételt nyer és ebből 30%-ának érettségit adó osztályba kell kerülnie
  • 2026. június 30-ra a Kamasztanodának Tanoda működési engedéllyel kell rendelkeznie és a szolgáltatói nyilvántartásba vételnek meg kell valósulnia
  • Mentorrendszer működtetése.
Scroll to Top
Megszakítás